هیرادهیراد، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 6 روز سن داره
هیرساهیرسا، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 15 روز سن داره

هیراد هیرسا پسرای من

زهرا هستم مامان دو تاگل پسر زیبا

کاش یاد بگیریم بچه هارو قضاوت نکنیم

1398/7/21 13:14
نویسنده : مامان زهرا
597 بازدید
اشتراک گذاری

شاید درست نباشد شاید هم زیاد از حد سختگیرانه به نظر برسد اما گاهی قضاوتهای نابجا شخصیت کودکان را هم زیر سوال میبرد ؟

نمیدانم از کی درد قضاوت کردن ونظر دادن درباره هرچیزی به جان این مردم افتاده است که هرچه زمان میگذرد بدتر هم میشود حتی کسایی که خیلی هم ادعای روشنفکریشان میشود گاهی به این بیراهه کشیده میشوند .

این روزها از درگیری آدم  بزرگا با هم که بگذریم خیلی شاهد این قضیه هستم که همین  بزرگتر های به ظاهر عاقل ودانا بچه ها رو هم با رفتارای ناپخته و نا کاملشون خیلی راحت وبی پروا قضاوت میکنن.

این قضیه دردی دیگر دارد اگر کودکی از سر نادانی اش حرف نسنجیده ای به زبان می آورد و یا حرکت نابجایی انجام میدهد به خاطر کودکی وناپختگی اش هست خواهشا به کودکان انگ نزنید.

شاید چون مادر هستم وبچه هایم هنوز در دوران طفولیت به سر میبرن بیشتر با این قضیه درگیر باشم اما قبلن ها هم شاهد این بودم که دیگران خیلی راحت تا به بچه ای میرسیدن که مثلن اگر توی جمع اهل سلام و احوالپرسی و دستت دادن نبود انگ اجتماعی نبودن و بی ادب بودن میزدن و این همیشه برایم جالب بود که چطور شخصیت یه کودک چند ساله که هنوز در حال یادگیری و تجربه هستش وکامل نشده اینقدر مورد هجوم چنین شخصیتهایی قرار میگیره و حتی شاهد این بودم که تا زمانی که اون کودک بزرگتر هم میشد همیشه با همان الفظ به دیگران معرفی میشد و هر از گاهی به خاطر رفتار دوران طفولیتش در جمع هم دست می انداختنش .

واقعا دردناک هست چن روز پیش خودم واقعن درگیر همین قضیه شدم چون مدتیه هیراد کلمه بی ادب وبی تربیت رو یاد گرفته و به هرکس که باهاش درباره هرچیزی مخالفت نشان میدهد میگه ولی خودم میدانم که پسرگلی حتی معنی این لغت روهم نمیدونه وحتی برایش قابل درک نیست هر چقدر هم که برایش از به کاربردن الفظ بد میگم دقیقأ نمیفهمه حالا چرا از این دو لغت خوشش اومده و تیکه کلامش شده خبر ندارم احتمالا در انیمیشینی و یا برنامه ای در تلویزیون ویا حتی از کودک دیگری شنیده و برایش جالب اومده وهر از گاهی در بین حاضر جوابی های کودکانه اش آنها را به کار میبرد در واقع این از ضعف تربیتی و یا شخصیت بی ادب کودک من نیست بچه ها مثل ضبط صوت میمونن همه چیز و هر حرفی روکه هرجایی بشنون سریع از بر میشن و به کار میبرن و حتی هر لغت جدیدی که یاد میگیرن بدون دونستن معنی و جایگاه خاصش در هر مکالمه ای استفاده میکنن و این فقط نشان از بچگی و سادگی شان دارد .

کاش یاد بگیریم همان قدر که قضاوت نابجا برای بزرگتر ها بد هست و کودکان را هم تحت تاثیر قرار میدهد .

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)